Klanten van de door MijnVolksuniversiteit geleverde mailboxen wilden stoppen met deze manier van verzenden omdat er veel problemen zijn met de aflevering van mail. Veel mail die naar cursisten wordt verstuurd belandt in de spam of wordt geweigerd omdat er veel wordt gewerkt met Gmail of Hotmail, en daarom kon het systeem onvoldoende vertrouwd worden.
MijnVolksuniversiteit heeft een samenwerking gezocht met ONB-ICT die de Microsoft ondersteuning voor de Volksuniversiteit Den Haag al deed. MijnVolksuniversiteit heeft ONB-ICT geïntroduceerd bij een aantal Volksuniversiteiten en binnen enkele weken zijn er inmiddels 6 organisaties met al hun mailboxen succesvol naar Office 365 gemigreerd en sturen deze Volksuniversiteiten hun transactionele mails vanuit de administratie via hun eigen Office 365 account.
Resultaat: alles komt weer aan bij de cursisten, en ook niet in de spam! Doel bereikt.
Lees hier de blog van MijnVolksuniversiteit: https://www.mijnvolksuniversiteit.nl/nieuws/zes-vus-naar-office365-mail-komt-weer-aan